vendredi 23 septembre 2016

Day 23 - A lucky day

DAY 23  -  A LUCKY DAY
Leslie Saeta's September Challenge
WATERPAINTING  AND PENCIL
ON TERRASKIN PAPER
9 1/2  X  13  1/2  INCHES
Now this is  a monarque, one of our most beautiful butterflies!  I saw only two this past summer. I've always associated butterflies with good luck and I find so sad to see wonderful creatures like these become a rarity.

Ce papillon est un monarque, un de nos plus beaux papillons!  Cet été, je n'en ai vu que deux.  Pour moi, le papillon représente la chance et je trouve  bien triste que de si jolies créatures deviennent une rareté.  

7 commentaires:

hmuxo a dit…

This is one of my favorite watercolors from you! You painted the butterfly perfectly!!! I love when they land on my flowers...I tried painting them one time but it didn't do these beauties justice...

Judy a dit…

I have been following all your entries for the challenge: all fabulous! I really love this one, my favorite!

Simonne's fantasiestudio a dit…

Dag Helen, ik vind al je werken van deze challenge zo mooi !
fijn weekend en geniet van de mooie nazomer.

Helen H Trachy a dit…

Thanks Hilda, it'si a first for me , I never tried painting a butterfly before. So many intricate details, I'm just glad it turned out that way. Have a good week-end!

Helen H Trachy a dit…

Thanks Judy! It's a very busy month as you fan see, 🙂

Helen H Trachy a dit…

Merci Simonne! Encore une semaine et je pourrai profiter davantage de la belle température d'automne. Merci de ton gentil message. Bisous

Anonyme a dit…

jaime les couleurs la dessus ... tres feng shui!!